tisdag 11 april 2017

Stora små lögner - första intrycket

Jo, det blir kul att läsa tillsammans på det här sättet! 

Jag tycker också att boken verkar lovande! Överlag gillar jag böcker där man först får veta vad som hänt (i det här fallet ett mord på skolan under en frågesportskväll för förskolebarnens föräldrar. Huhu!) och sedan tas tillbaka i tiden så att man får läsa vad som ledde fram till händelsen. Gör du? 

Jag brukar ju ha ganska svårt att hålla mig ifrån att bläddra framåt men den här gången har jag faktiskt hållit mig i nackskinnet. Kommentarerna från alla de här mer eller mindre okända personerna måste ju vara utdrag ur polisens förhör med de andra föräldrarna. Men de verkar ju inte ha en susning om vem som är mördaren. Däremot har de ganska bestämda uppfattningar om vem som är en bra förälder och vem som inte är det. Urk, vad det är lätt att döma andra! Vi har ju med Lotta båda barn där kring förskoleåldern och i lågstadiet. Vad tänker du Lotta om den här rivaliteten mellan mammorna i klassen? Håller vi mammor faktiskt på så där och hittar fel hos varandra och varför? För nog nickar man ju sådär igenkännande åt hela soppan med pengar, karriärer, hemmamammor, cupcakesförbud och kalasinbjudningar.

Den som mest av allt skulle förtjäna att dö här är ju Celestes man, vidrig typ!  Jag har mina aningar om hur det kom sig att Jane blev gravid med Ziggy, avskyvärt det också! Så tänk om Celestes man är far till Ziggy också? Jag hoppas att det är Perry som är död!  Fast på något sätt förväntar jag mig nog att Moriarty lyckas servera en ännu häftigare vändning i berättelsen någonstans så riktigt sådär enkelt är det knappast. Överdrivet goda och prutthurtiga människor, sådär att de blir irriterande ni vet, brukar inte heller ha alla tomtar på loftet. Kanske det är något skumt med Bonnie ändå? Eller är det bara jag som blir irriterad på henne för att jag önskar att jag var lite mer prutthurtig jag också. Vad har du för teori?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar