söndag 29 november 2015

En längtan till Narnia

Barnen och jag är nästan klara med Narnia - Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis. Jag lät Saga återge boken och det var rätt så spännande att få läsa vad hon skrev. Namnen behövde hon hjälp med men annars klarade hon det jättefint. Eller hur?

Digorys morbror har trålat ringar med dom kan man resa till skogen melan värdarna. För att morbror andrew trålade bårt POLLY.

Digory skule fara efter Polly. När Digory hade kommit till SKOGEN MELAN VÄRDARNA. Då vile Polly  hoppa i en dam. Då kom dom till Cjarn. Häxan hette Jadis. Sen kom dom till Narnia landet. Ett lejon sjöng en fin sång . Då började det komma små buklor och stora buklor. Brunte och Digory fik ett uppdrag. Att flyga efter ett frö som skule redda landet Narnia.

Jag tykte att NARNIA var bra bok för att den är spenande."



Själv läser jag John Flanagans De utstötta som är den första delen i serien Broderband. Den är riktigt fängslande och jag skall berätta mer om den i ett skilt inlägg. Läsningen går trögt dock, men inte på grund av boken, utan för att det har varit en jobbig arbetsvecka som ätit all energi. Jag har så svårt att lämna jobbet på jobbet och bara låta bli att älta alla missförstånd och problem - men det är något jag måste bli bättre på om jag skall orka fortsätta jobba som lärare. Helst av allt skulle jag vilja få alla att fatta att det ligger år av studier, planering och professionellt tankearbete bakom allt vi gör - men det finns så mycket misstro och otacksamhet. Svårt! 

Förlåt. Det var inte meningen att förstöra den sköna söndagskänslan. Vi har iallafall haft en skön lillajulshelg med pepparkaksbakning, disco, tomtegröt med hela halva släkten, golf, bollskoj, stormvindar och soffhäng. Imorgon är det måndag och jag skall skriva faktabok med mina åttor, rätta uppsatser och spela innebandy eftersom jag vikarierar gympaläraren. Det blir säkert en bra dag!

Hoppas din dag också blir det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar