måndag 30 januari 2017

Trettioen böcker på två veckor

Det är den där tiden på året då jag vet exakt vad jag gör några timmar varje kväll. På två veckor skall jag nämligen läsa trettioen böcker: denna gång mina elevers fina arbeten. 

Ikväll fick jag veta massor om Walt Disney, mänskliga rättigheter, ridsport, indisk mat och matkultur, Peter Carl Fabergé och religioner. Och om ni tror att det med åren blir lättare att ge vitsord tror ni fel - visst vet man var vitsordet borde landa men när man också vet att ungdomarna lagt ner extremt många timmar på att skriva och dessutom gjort det med själ och hjärta känns det så krasst att utvärdera med ett vitsord för slutresultatet. Allra helst skulle jag vilja ge 10 åt alla. Bara så ni vet. 

Bussiga bussiga elever! Ni är så otroligt duktiga allihop!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar