torsdag 18 februari 2016

Sportlovet blir Sverigebåt, Kina och inbördeskrig

Sportlov på kommande. Det blev ingen skidresa för oss i år utan istället ska vi göra det vi allra helst gör under ledigheter: åka ut till Borstö och Norrtorp. Lite spännande blir det att såhär vintertid vistas långt ute i skärgården. Jag gissar att vi kommer att vara ensamma på holmen.

Med mig hänger förstås någon bok. Min läsplan nu under sportlovet är att läsa klart Färjan (Mats Strandberg) som faktiskt för tillfället går lite trögt framåt. Jag hade liksom inte fattat att det är en vampyrbok. Liten besvikelse där.

De övriga två böckerna jag tänkte läsa den kommande veckan är Projekt Ines av Anna Lindholm och Xiaolu Guos bok Jag är Kina. Det sägs att Projekt Ines är ganska maffig, fullspäckad av fakta och aningen svårläst - men temat och kvinnoperspektivet i den lockar verkligen. Jag är Kina var min julklappsbok åt mamma och jag tror att hon gärna läste den. Jag vet absolut ingenting om den boken så det blir en total överraskning. Jag hoppas på en bra sådan.

Daniela - vilka böcker har du tänkt läsa under lovet? Och hur står det till med er andra: har ni några bra boktips att komma med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar